leka-2015.reismee.nl

Zevende visdag 5 mei

De voorlaatste visdag eenje om in te lijsten! Noorwegen op z'n mooist.

Toch staat er best wel wind op de open wateren, hij komt gelukkig uit een hoek waar je nog in de beschutting van de bergen goed kunt vissen. Wim, George en Rene hadden het grijze krat echt vol met vis (zie foto), er waren erbij die van 130 meter diepte kwamen....het is een stukje opdraaien voor 1 vis maar dan heb je ook wat. De terugvaartwas wat onstuimig maar dat mag de pret niet drukken, we houden het safe hoor.

Sommigen (meestal de vrouwen) willen natuurlijk wel eens weten hoe dat vissers-mannen-huishouden reilt en zeilt. Gelukkig heeft het Pippi-Langkoushuis een grote gedeelde huiskamer, die wij aan de ene kant gebruiken om de vispakken op te hangen en te drogen, en de reserve visspullen neer te zetten.Aan de andere kant is het zitgedeelte waar we na eten en het inpakken van de vis zitten (en in slaap vallen), gisteren was dat om 23:30 uur pas klaar.

Alleen gedurende deze week ontstond er op de 3-zits bank een soort van berg kleding die groeit en groeit...de vismaten noemen dit al de Zeepierberg want deze veelal zwarte kledingstukken behoren toe aan Zeepier-seniorEN aan Zeepier-junior. Wij weten niet hoe het er in huize Zeepier thuis aan toegaat, maar er wordt iemand node gemist die een en ander in goede banen leid. Tot zo ver het inkijkje in het leven van de vissersmannen.

Conny

Ik zeg niets……….over die stapeltjes kleding bedoel ik……..

pieter

Wat een puinhoop maken die zeepieren toch. Ik ben benieuwd of thuis alles achter hun kont wordt opgeruimd. Bij mij is dat wel zo, maar dat vergeet je zodra je de grens over bent. Ik begrijp heel goed dat er vanuit wordt gegaan dat moeder de vrouw even langs komt om te ruimen, want daar zijn ze nu eenmaal goed in. Nog even volhouden SR en JR!

mieke

....god tur og deg i lopik!