leka-2015.reismee.nl

Eerste visdag 29 april

Gisteren de hele dag naar Leka gereden ging op zich er vlot, het voordeel van 1 busje met meerdere chauffeurs was erg plezieeerig, we kwamen allemaal erg fit om 20:30 uuur bij de pont aan. 's avonds de kar uitgepakt en alles geinstalleerd. Vandaag begon als een een stralende dag, zeer warm in het zonnetje...prettig als je de boten moet installeren. Begin van de middag het water op om een visje te vangen....dat ging redelijk goed...de grootste kabeljauw was 80 cm (Rene), Niels en George hadden pollack er is ook al leng en schelvis gevangen; bij elkaar 3/4-grijze krat vol voor de kenners. Het weer werd wel slachter de eerste sneeuwbui ook al op zee gehad..Links op de foto onze 2 boten.

Na het vissen had Willem een kado dat hij aan de andere vissers moest overhandigen van Pieter. Er zat een gedicht bij dat moest worden voorgedragen...Dirk kan dat toch het beste...dat gedicht mag ik NIET op internet plaatsen om geen gedonder te krijgen dus CENSUUR..maar ik kan de bloglezers wel verklappen dat de moraal van het verhaal was dat we erg zielig zijn zo 2 weken zonder "onze" vrouwen.......

Wink
..Pieter bedankt voor deze morele ondersteuning op dit eenzame eiland! Ik sluit gauw af over 10 min. eten ...het is nu 20:50 uur....het is alweer laat.

Marinka

Tjee zeg, dat is was je noemd literatuur. Daar komen jullie de visweek wel mee door. Maar fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zelfs al gevist hebben. Lekker hoor !!
groeten,

pieter

Geen dank heren. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben en veel mogen vangen. Ik ben erg benieuwd wie de prijs voor de grootste vis mee naar huis zal nemen. En wie als grootste pechvogel uit de bus komt. De pechvogel zal superblij zijn met zijn prijsJE. Willen de prijzen ingepakt in het zicht houden, maar pas na een week uitreiken!!

Willem bedoel ik natuurlijk!