leka-2015.reismee.nl

Derde visdag 1 mei

Vandaag de derde visdag. Ondanks de zeer goede verwachtingen was het weer erg slecht we zijn tot op het bot toe verkleumd door de vele hagelbuien die vergezeld gingen van veel wind. Dit heeft de visserij vandaag erg parten gespeeld. Op de plekken waar we wilden vissen stonden zulke golven dat je jezelf met 2 handen vast moest houden.....en dan kun je geen hengel meer hanteren. Uiteindelijk een luwe plek met diep water opgezocht tegen de vaste land kant waar nog wat vis zat, helaas leek het net of we in de kinderkamer zaten te vissen (zoals we altijd zeggen) want er werd veel kleine vis gevangen die niet mee kon.

Het is nu weer opgeklaard en we hopen op betere condities. Ondanks de ontberingen van vandaag is de stemming opperbest er wordt veel gelachen. Ik ga ermee stoppen nu, Dirk en Niels zijn met de beroemde kip Parmgiana bezig dus dat wordt smullen zometeen.

Nu is het weer mooi: met het uitzicht vanaf de haven naar het vaste land van Noorwegen.

Harry en willeke

Jammer dat het zo koud is, maar we wensen jullie in ieder geval veel nog heel visplezier. Lekker genieten..
Groetjes uit het zonnige maar frisse Castricum